مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 05:502021-10-24بين الملل

تحریم ها بدون مذاکره لغو نمی شوند


باید به میز مذاکره برگشت و گفت وگوهای برجامی را از سر گرفت؛ چه به نتیجه برسیم چه نرسیم باید بدانیم که تحریم ها بدون مذاکره لغو نمی شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسن بهشتی پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم ایران و اروپا برای برگزاری یک دور مذاکرات در بروکسل گفت: از برگزاری این نشست در بروکسل این تلقی شد که ایران می خواهد بین اروپا و آمریکا تفکیک ایجاد کند اما واقعیت این است که اتحادیه اروپا از وقتی در قالب تروییکای اروپا از سال 82 و توافقات آن سال ها با ایران در تعامل بود تا الان نتوانسته مستقل عمل کند.

بنا بر این تجربه ای که با تروییکای اروپا داشتیم، موفق نبود، در آن زمان می گفتند بدون آمریکا نمی توانند تعهداتشان را اجرا کنند.

وی ادامه داد: دومین تجربه هم بعد از خروج آمریکا از برجام بود که با وجود اینکه اروپا از ایران خواست از برجام خارج نشود و آنها عدم حضور آمریکا را جبران می کنند اما در حد سیاسی فقط موثر بودند و در بخش اقتصادی و عملی هیچ اقدامی را پیش نبردند.

این کارشناس مسایل بین الملل گفت: از نظر اقتصادی شرکت های اروپایی از دولت هایشان حرف شنوی ندارند و از ترس آمریکا حاضر به تعامل با ایران نیستند و حتی چین و روسیه هم از این مساله متاثر بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم ها بدون مذاکره لغو نمی شوند

تحریم ها بدون مذاکره لغو نمی شوند