مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-24بين الملل

سوئد و پاکستان: افغانستان به سمت فروپاشی در حرکت است


وزیران سوئد و پاکستان هشدار دادند، افغانستان به زودی در هرج و مرج سقوط می کند، مگر اینکه جامعه بین المللی به سرعت وارد عمل شود.

- وزیران سوئد و پاکستان هشدار دادند، افغانستان به زودی در هرج و مرج سقوط می کند، مگر اینکه جامعه بین المللی به سرعت وارد عمل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، افغانستان در ماه اوت که نیروهای طالبان یک دولت تحت حمایت غرب را بیرون رانده و موجب شدند تا میلیاردها دلار کمک به اقتصاد وابسته آن به طور ناگهانی قطع شود، وارد بحران شد.

پر اولسون فرید، وزیر توسعه سوئد به رویترز در دبی گفت: این کشور در آستانه فروپاشی است و این فروپاشی سریعتر از آنچه ما فکر می کردیم، در حال نزدیک شدن است.

او گفت که سقوط آزاد اقتصاد افغانستان ممکن است شرایطی را برای رشد گروه های تروریستی ایجاد کند، اما سوئد قصد ندارد از طریق طالبان پولی انتقال دهد و به جای آن، مشارکت انسانی خود از طریق گروه های جامعه مدنی افغانستان را تقویت می کند.

بسیاری از کشورها و نهادهای چندجانبه، ارسال کمک توسعه ای را متوقف کرده اند اما کمک بشردوستانه را در ماه اوت افزایش دادند و تمایلی برای به رسمیت شناختن حاکمان جدید افغانستان نشان نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوئد و پاکستان: افغانستان به سمت فروپاشی در حرکت است

سوئد و پاکستان: افغانستان به سمت فروپاشی در حرکت است