مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-24اقتصادي

پیش بینی غربالگری بینایی 57 هزار کودک گیلانی تا پایان امسال


معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه پیش بینی شده امسال 57 هزار کودک از نظر بینایی غربالگری شوند، گفت: تاکنون 15 هزار کودک در طرح غربالگری شرکت کرده اند.

- با اشاره به اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان 3 تا 6 سال اجرایی می شود، اظهار کرد: این طرح همه ساله توسط سازمان بهزیستی و ادارات کل تابعه این سازمان در سطح استان ها اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه این طرح به دو صورت ای چارت و سایر با استفاده از دستگاه انجام می شود، گفت: غربالگری توسط ای چارت در 90 پایگاه ثابت و دائمی اداره کل بهزیستی استان گیلان در سطح شهرستان انجام می شود.

طوفانی با اشاره به اینکه طرح غربالگری در سه سطح انجام می شود، افزود: در سطح افراد کودکان مشکوک به تنبلی چشم شناسایی و به سطح دوم که تخصصی است ارجاع داده شده و در صورت تشخیص مشکل به سه سطح که همان چشم پزشک است ارجاع داده می شود.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه تنبلی چشم یک بیماری پنهان بوده و والدین از وضعیت ظاهری چشم نمی توانند به این بیماری پی ببرند، اضافه کرد: مراجعه به مراکز غربالگری برای تشخیص و پیشگیری و پیگیری این بیماری بسیار مهم و حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی غربالگری بینایی 57 هزار کودک گیلانی تا پایان امسال

پیش بینی غربالگری بینایی 57 هزار کودک گیلانی تا پایان امسال