مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 آبان 1400 ساعت 04:252021-10-24اقتصادي

اتوماسیون صنعتی چیست و در ایران چه وضعی دارد؟


دبیر انجمن اتوماسیون صنعتی با اشاره به دو بخش ساخت سیستم و قطعات منفصل در بخش اتوماسیون صنعتی، خواستار حل مشکل زیرساخت های تست و آزمایشگاه برای صدور گواهی نامه استاندارد و صادرات این بخش شد.

- دبیر انجمن اتوماسیون صنعتی با اشاره به دو بخش ساخت سیستم و قطعات منفصل در بخش اتوماسیون صنعتی، خواستار حل مشکل زیرساخت های تست و آزمایشگاه برای صدور گواهی نامه استاندارد و صادرات این بخش شد.

وحید تیموری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه اتوماسیون در صنعت دو بخش است، اظهار کرد: بخش اول ساخت سیستم است که به آن یکپارچه سازی گفته می شود.

یعنی قطعات منفصل کنار هم قرار می گیرد، روی آنها برنامه ریزی می شود و تبدیل به سیستم کنترل یک مجموعه یا خط تولید خاص می شود.

بخش دوم ساخت قطعات منفصل است.

به گفته وی در بخش اول، شرکت های ایرانی به طور کامل توانمند هستند، اما در بخش دوم یعنی ساخت تجهیزات سیستمهای اتوماسیون چند سالی است کارهایی انجام شده است.

دبیر انجمن شرکت های اتوماسیون صنعتی با تاکید بر این که هیچ کشوری در بعد تکنولوژی نسبت به کشورهای دیگر بی نیاز نمی شود، تصریح کرد: اینکه برخی تجهیزات را بسازیم و بگوییم دیگر به کشورهای دیگر بی نیاز هستیم، فقط شعار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتوماسیون صنعتی چیست و در ایران چه وضعی دارد؟

اتوماسیون صنعتی چیست و در ایران چه وضعی دارد؟