مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 15:452021-10-23سياسي

مسلمانان باید براساس قرآن کریم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند


نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: وحدت مسئله سرنوشت سازی است که امت را در مسیر خدا قرار می دهد و همه را همسو و هم هدف برای سیر درجات تکاملی و درجات انسانی بسیج می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محمد حسن زالی (فاضل گلپایگانی) نماینده مجلس خبرگان رهبری، در شانزدهمین وبینار از سی وپنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، اظهار داشت: وحدت مسئله سرنوشت سازی است که امت را در مسیر خدا قرار می دهد و همه را همسو و هم هدف برای سیر درجات تکاملی و درجات انسانی بسیج می کند، ما مسلمانان باید براساس قرآن هم زیستی مسالمت آمیز داشته باشیم و باید بدانیم که قرآن در تمام زندگی بشر از نظر فردی یا اجتماعی برنامه دارد.

وی افزود: قرآن مجید نزدیکترین، بهترین و قوی ترین راه ها را در اختیار انسان می گذارد از محیط فردی گرفته تا سطح بین الملل و جهانی نگاه انسان را یک نگاه اصلاحی، یک بینش زیبا، یک دید وسیع می داند؛ دیدی که بر اساس آن بشر بتواند جامعه را تحمل کند و با همنوعانش کنار بیاید و در زندگی اجتماعی بتواند از آنها حمایت کند.

آیت الله زالی با اشاره به آیه 105 سوره مائده تصریح کرد: مسلمانان در ابتدا باید با خودشان کنار بیایند تا مبادا گرفتار عداوت شیطان و طغیان غرائز شوند، چرا که اگر اعتدال درونی آنها بر هم بخورد از مسیر هدایت فاصله می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسلمانان باید براساس قرآن کریم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند

مسلمانان باید براساس قرآن کریم همزیستی مسالمت آمیز داشته باشند