مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 14:252021-10-23سياسي

موکب های دهه آخر صفر در طول سال مروج فرهنگ رضوی باشند


موکب های دهه آخر ماه صفر، نباید منحصر به یک دهه باشند، بلکه باید با فعالیت مستمر و اشاعه فرهنگی رضوی، جامعه را از نظر روحی و معنوی سیراب کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی؛ در مراسم تجلیل از موکب داران دهه پایانی ماه صفر که صبح امروز در تالار قدس و سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام صادق(ع) را تبریک گفت و افزود: امیدوارم با عنایت و شفاعت این بزرگواران بتوانیم در زمره امت پیامبر(ص) و شیعیان و پیروان راستین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) قرار گیریم.

اگر امام حسین(ع) نبود، شاید همه زحمات پیامبر اسلام به هدر می رفت تولیت آستان قدس رضوی افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) در مورد حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) که هم در کتب روایی شیعه و هم  اهل سنت نقل شده است، می فرمایند: حسین منی و انا من حسین ، حسین از من است و من از حسینم، معنای حسین از من است روشن است اما من از حسین هستم به چه معنی است؟ هر پدر و مادری می تواند نسبت به فرزندش یا نوه اش بگوید او از نسل من است ولی اینکه من از او هستم بار معنایی خاصی بالایی دارد.

وی ادامه داد: تفسیرهای متعددی برای این روایت مطرح شده است، یکی اینکه اگر امام حسین(ع) نبود، زحمات پیامبر(ص) به هدر رفته بود و با دشمنی هایی که پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) صورت گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موکب های دهه آخر صفر در طول سال مروج فرهنگ رضوی باشند

موکب های دهه آخر صفر در طول سال مروج فرهنگ رضوی باشند