مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 14:002021-10-23پزشكي

مسکن های غیرمخدر، بیشترین عامل مسمومیت های دارویی


مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شایع ترین علت بروز مسمومیت در جهان، مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی است و همه ساله نزدیک به 60 درصد موارد مسمومیت ها در کشور مربوط به آن است که رقم بالا و قابل تأملی است.

- ایسنا/خوزستان مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شایع ترین علت بروز مسمومیت در جهان، مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی است و همه ساله نزدیک به 60 درصد موارد مسمومیت ها در کشور مربوط به آن است که رقم بالا و قابل تأملی است.

دکتر ندا محمدسعید در اولین روز هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار کرد: آمار موارد مسمومیت های دارویی مراجعه کننده به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول 63 مورد است و داروهای مسکن غیر مخدر بیشترین مورد ثبت شده بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: دارو یکی از خطرناک ترین عوامل مسمومیت زا در منازل است.

عدم توجه به میزان مصرف دارو، مصرف دارو در تاریکی و همراه با خواب آلودگی و نیز مصرف خودسرانه دارو همگی می توانند منجر به مسمومیت های دارویی شوند.

محمدسعید گفت: ضمن اجتناب از مصرف خودسرانه دارو باید توجه داشت که مصرف مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم خطر می تواند برای کودکان و افراد مُسن، کشنده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکن های غیرمخدر، بیشترین عامل مسمومیت های دارویی

مسکن های غیرمخدر، بیشترین عامل مسمومیت های دارویی