مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 13:002021-10-23بين الملل

بلینکن: بیش از سیصد آمریکایی همچنان در افغانستان باقی مانده اند


با گذشت دو ماه از خروج آمریکایی ها از افغانستان، وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه کنگره گفت، همچنان بیش از سیصد آمریکایی در این کشور باقی مانده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت، همچنان بیش از سیصد آمریکایی در ، بلینکن در جلسه کنگره آمریکا گفت با 363 آمریکایی در افغانستان در تماس است که 176 نفر از آن ها خواستار ترک این کشور هستند.

این در حالی است که یک روز پیش از اتمام عملیات بی نظم و سراسیمه خروج آمریکایی ها از افغانستان بلینکن گفته بود کمتر از دویست و شاید حدود صد آمریکایی در این کشور باقی مانده باشند.

از زمان اتمام این عملیات و از ابتدای ماه گذشته میلادی، دولت آمریکا 234 نفر دیگر را نیز از افغانستان خارج کرد و بلینکن اعلام کرد برخی از افغان های دارای گذرنامه آمریکایی درخصوص ترک افغانستان تردید دارند.

با این حال بن ساسه عضو جمهوری خواه کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا، دولت را به ارائه اطلاعات گمراه کننده درباره تعداد واقعی آمریکایی ها در افغانستان متهم کرد.

این سناتور آمریکایی در بیانیه ای اعلام کرد: هفته ها است که تعداد رسمی این افراد حدود صد نفر است و به شکلی جادویی هرگز تغییر نمی کند و با وجود خروج آهسته آمریکایی ها این ارقام هرگز کمتر نشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن: بیش از سیصد آمریکایی همچنان در افغانستان باقی مانده اند

بلینکن: بیش از سیصد آمریکایی همچنان در افغانستان باقی مانده اند