مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 12:252021-10-23پزشكي

سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیاز را اعلام کند


رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به تلاش شبانه روزی 19 ماه اخیر این موسسه برای ساخت واکسن کووپارس گفت: سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیازش را اعلام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ، دکتر علی اسحاقی با اشاره به جزییات ساخت واکسن رازی کووپارس اظهار کرد: این واکسن دارای دو دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی است که هیچ یک از واکسن های ساخته شده کووید 19 در دنیا دارای این ویژگی نیست.

فرمولاسیون ساخت آن مبتنی بر پروتیین نوترکیب است یعنی از بی خطرترین پلتفرم های شناخته شده محسوب می شود.

وی افزود: واکسن کووپارس، ایمنی همولار و سلولار را توامان ایجاد می کند و فاقد هر گونه جرم زنده ویروس بوده و خطری از این بابت، گیرنده واکسن کووپارس را تهدید نمی کند.

اسحاقی درباره عدم صدور مجوز مصرف اضطراری این واکسن به رغم درخواست موسسه از سازمان غذا و دارو با اشاره به این که موسسه رازی به دو علت تقاضای صدور مجوز اضطراری را مطرح کرد، تصریح کرد: برخلاف برخی واکسن هایی که به آن ها مجوز مصرف اضطراری داده شده، تمام مراحل فازهای یک و دو واکسن کووپارس در ایران طی شده و داده هایی که از این فازها در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گرفت کاملا این نکته را تایید می کند؛ از طرفی وزیر سابق بهداشت، بر همین مب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیاز را اعلام کند

سازمان غذا و دارو میزان واکسن مورد نیاز را اعلام کند