مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:552021-10-23اقتصادي

81 درصد واکسن هاری در شهرضا برای گزش حیوانات خانگی استفاده می شود


شهرضا _ رییس مرکز بهداشت و درمان شهرضا گفت: 81 درصد واکسن هاری مورد مصرف در شهرضا برای افرادی است که توسط حیوان خانگی خود گاز گرفته شده اند و تنها حدود 19 درصد برای سگ های بلا صاحب بوده است.

- فرزانه کمایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازهایی از بیماری هاری در شهرضا اظهار داشت: بیماری هاری یک بیماری کشنده است که توسط ویروسی که به سیستم عصبی حمله می کند ایجاد می شود، طبق سند سازمان جهانی بهداشت حذف این بیماری باید تا سال 2030 انجام شود که این امر تا زمانی که واکسیناسیون به طور کامل انجام نشود غیر ممکن است.

وی افزود: متأسفانه هزینه واکسن هاری بسیار گران است و 44 تا 78 دلار را برای هر دُز شامل می شود و این در حالی است که هر فرد باید پنج نوبت واکسن دریافت کند اما این خدمات کاملاً برای مردم رایگان است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا بیان کرد: 81 درصد از کسانی که واکسن هاری تزریق کردند کسانی بودند که توسط پت یا حیوان خانگی خود گاز گرفته شده اند و تنها حدود 19 درصد برای سگ های بلا صاحب بوده اند.

200 میلیون تومان هزینه زنده گیری سگ های بلا صاحب وی با اشاره به اینکه طبق آمار، شهرداری شهرضا برای زنده گیری 170 سگ 200 میلیون تومان هزینه کرده است، تصریح کرد: شهرداری موظف به عقیم سازی و زنده گیری سگ های بلا صاحب است که تاکنون این کار به خوبی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

81 درصد واکسن هاری در شهرضا برای گزش حیوانات خانگی استفاده می شود

81 درصد واکسن هاری در شهرضا برای گزش حیوانات خانگی استفاده می شود