مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:202021-10-23سياسي

تولید ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی توسط شرکت دانش بنیان


شرکتی دانش بنیان موفق به تولید ماده موثره دارویی شدند که در درمان زگیل به خصوص زگیل های تناسلی و ضایعات پوستی سرطانی، تاثیری غیرمستقیم دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کرم موضعی ایمیکویمود با نام تجاری آلدارا در درمان زگیل و ضایعات پوستی سرطانی استفاده می شود.

 ایمیکویمود یک تنظیم کننده پاسخ ایمنی است و اثر ضد ویروسی مستقیم ندارد بلکه باعث تحریک سیتوکین هایی مانند اینترفرون آلفا می شود و از این طریق با ویروس مقابله می کند.

آرمین دادگر  مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیکان اکسیرباختر، از تجاری سازی این ماده مؤثر در کاهش ضایعه های پوستی گفت و ادامه داد: ایمیکویمود یک ماده موثره دارویی و پرکاربرد در حوزه سلامت است؛ این ماده دارویی برای درمان زگیل های خارجی در افراد 12 سال به بالا به کار می رود.

معمولاً برای درمان زگیل از نوع کرمی این فرآورده دارویی همزمان با درمان های دیگر استفاده می شود.

کمک به درمان عارضه های پوستی این دارو یک اصلاح کننده پاسخ ایمنی است و برای درمان انواع خاصی از رشد خارجی سلول های پوستی استفاده می شود که شامل رشدهای پیش سرطانی نوع خاصی از سرطان پوست موسوم به سرطان سلول بازال سطحی و زگیل های قسمت خارجی بدن هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی توسط شرکت دانش بنیان

تولید ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی توسط شرکت دانش بنیان