مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-23سياسي

کارشناسان حفاظت طبیعی جنگل های دیزمار ورزقان را ارزیابی می کنند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعی (IUCN) جنگل های دیزمار ورزقان را ارزیابی می کنند.

- ، احمد حمزه زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این ارزیابی در راستای ثبت جهانی جنگل های فوق است، افزود: بر همین اساس ارزیابان اتحادیه بین المللی حفاظت طبیعی (IUCN) به منظور بررسی ویژگی ها و مستندات جنگل های حفاظت شده دیزمار، طی روزهای سوم تا پنجم آبان ماه در آذربایجان شرقی حضور خواهند یافت.

وی اظهار کرد: جنگل های حفاظت شده منطقه دیزمار نامزد ثبت جهانی در فهرست یونسکو هستند که به صورت مشترک در پرونده ثبت جنگل های هیرکانی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حمزه زاده ادامه داد: در راستای تحقق این هدف طی 2 سال گذشته بازدیدهای میدانی و مستندنگاری های متعددی توسط مشاوران بین المللی، کارشناسان متخصص وزارت میراث فرهنگی و اداره کل استان، سازمان های محیط زیست، حفاظت از جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و منابع طبیعی انجام شده است.

وی گفت: پرونده جنگل های دیزمار حاصل کار مشترک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و منابع طبیعی کشور است که به شکل مشترک با یک سایت از کشور جمهوری آذربایجان موسوم به پارک هیرکان تدوین و در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناسان حفاظت طبیعی جنگل های دیزمار ورزقان را ارزیابی می کنند

کارشناسان حفاظت طبیعی جنگل های دیزمار ورزقان را ارزیابی می کنند