مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 10:052021-10-23سياسي

رفتارهای وحدت شکنانه باعث تنفر دیگران از مکتب اهل بیت می شود


امام جمعه بروجن با اشاره به اهمیت وحدت در میان مسلمانان، گفت: رفتارهای وحدت شکنانه باعث تنفر دیگران ازمکتب اهل بیت(ع)می شود و گناه آن به گردن کسانی است که موجب بروز این حادثه شده اند.

- وحدت در جهان اسلام را یک مسأله مهم و راهبردی اساسی ارزیابی کرد و گفت: وحدت در جهان اسلام یک امر فرعی و جزیی نیست زیرا بقای دین، اجتماع مسلمانان و قدرت مسلمانان به وحدت آنان است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: آیات قرآن از اخلاق غیر حسنه که برادری ها را به هم می زند نهی می کند.

امام جمعه بروجن با بیان اینکه در کتاب باب الحجه اصول کافی قهر کردن مسلمانان مذمت شده است، تصریح کرد: باید در زمینه ایجاد وحدت در بین مسلمانان به صورت جدی ورود کرد.

حجت الاسلام احمدی وحدت شیعیان با اهل سنت و مذاهب دیگر اسلامی را از اصول معارف اهل بیت (ع) دانست و ادامه داد: از نخستین کارهای پیامبر اسلام (ص) پس از ورود به مدینه، ایجاد عقد اخوت و برادری بین مسلمانان بود.

وی تقیه را به دو نوع مداراتی و خوفی تقسیم کرد و افزود: تقیه خوفی که از ترس جان و مال باشد بسیار کم رخ داده و عمده تقیه هایی که انجام می شده از باب مدارا با دیگر افراد است.

امام جمعه بروجن گفت: شیعیان باید تقیه از باب مدارا را انجام دهند تا دیگران آن ها را تربیت شده مکتب امام صادق (ع) بدانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفتارهای وحدت شکنانه باعث تنفر دیگران از مکتب اهل بیت می شود

رفتارهای وحدت شکنانه باعث تنفر دیگران از مکتب اهل بیت می شود