مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 09:552021-10-23سياسي

عون قانون اصلاحی انتخابات را به پارلمان لبنان ارجاع داد


ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، میشل عون فرمان بازگرداندن قانون اصلاحی ضوابط انتخابات پارلمانی به مجلس نمایندگان را جهت تجدید نظر امضا کرد.

- ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد، میشل عون فرمان بازگرداندن قانون اصلاحی ضوابط انتخابات پارلمانی به مجلس نمایندگان را جهت تجدید نظر امضا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از المیادین، این تصمیم میشل عون، رییس جمهوری لبنان می تواند بر توانایی کشورش برای برگزاری انتخابات در 27 مارس 2022 تاثیرگذار باشد.

تصمیم عون برای توضیح موارد نقض در قانون مذکور، مبتنی بر برخی مطالعات حقوقی و قانون اساسی، تصمیمات قبلی شورای قانون اساسی و بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

بر اساس این گزارش، مجلس نمایندگان لبنان روز سه شنبه با برگزاری انتخابات در این تاریخ موافقت کرد که به دولت نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، تنها چند ماه فرصت داده شد تا در سایه فروپاشی اقتصادی فزاینده، برنامه ای را جهت بهبودی اوضاع از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

عون در این فرمان خاطرنشان کرد: کوتاه شدن مهلت ها باعث می شود برخی رأی دهندگان از جمله افراد مقیم خارج لبنان نتوانند با رای دادن به نمایندگان خود در حوزه انتخابیه تعیین شده، از حق سیاسی خود که در قانون فعلی انتخابات حفظ شده است، استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عون قانون اصلاحی انتخابات را به پارلمان لبنان ارجاع داد

عون قانون اصلاحی انتخابات را به پارلمان لبنان ارجاع داد