مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 09:352021-10-23اقتصادي

زرشک و ضعفی به نام ناشناخته بودن


مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان درمیان با اشاره به لزوم راه اندازی کارگاه های خانگی فرآوری زرشک در استان، گفت: ناشناخته ماندن زرشک ارزشمند و استراتژیک در بازارهای جهانی و حتی در داخل کشور ضعف بزرگی است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در شهرستان درمیان با اشاره به لزوم راه اندازی کارگاه های خانگی فرآوری زرشک در استان، گفت: ناشناخته ماندن زرشک ارزشمند و استراتژیک در بازارهای جهانی و حتی در داخل کشور ضعف بزرگی است.

حجت الاسلام سعید پورمهدوی، امروز شنبه یکم آبان در جشنواره یاقوت سرخ قهستان اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت بنیاد علوی، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی در شهرستان درمیان برگزار شد و در خلال آن، نشست های تخصصی در حوزه محصول زرشک برگزار شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه بیش از 98 درصد زرشک بی دانه کشور در این استان تولید می شود که امیدواریم این جشنواره آغازی برای هم افزایی بیشتر برای خدمت به کشاورزان و نفع بیشتر این قشر باشد، افزود: امیدواریم خروجی این جشنواره و نشست های تخصصی این باشد که زرشک استان خراسان جنوبی مانند گلاب کاشان جهانی و شناخته شود و کارگاه های خانگی فرآوری زرشک راه اندازی و تقویت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زرشک و ضعفی به نام ناشناخته بودن

زرشک و ضعفی به نام ناشناخته بودن