مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-23اقتصادي

پویش «آب رفته باز می گردد» در خوی اجرا می شود


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از آغاز پویش «آب رفته باز می گردد» از اول آبان ماه خبر داد.

- در خصوص جزییات اجرای این پویش اظهار کرد: این روزها یکی از مهمترین دغدغه های جوامع بشری بی آبی است، روش های متعددی برای حل کردن این موضوع ارائه شده است که یکی از آنها استفاده از آب خاکستری است.

وی افزود: حجم زیادی از آبی که در طول روز مورد استفاده قرار می گردد آن چنان آلوده و کثیف نیست که دیگر نتوانیم از آن استفاده کنیم به طور مثال آبی که در روشویی ها مورد استفاده قرار می گردد با یکسری فرآیندهای ممکن به آب قابل استفاده مجدداً تبدیل می شود.

سلطانی اظهار کرد: با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است امروزه از آب خاکستری در بسیاری از کشورهایی که با کمبود آب نیز مواجه هستند نیز انجام می گیرد و تا حدودی توانسته اند مشکل بی آبی را نیز برطرف سازند.

متأسفانه یکی از اشتباهات رایج که در بسیاری کشورها از جمله ایران هم صورت می گیرد استفاده از آب شرب برای آبیاری مزارع، پارک ها و سرویس های بهداشتی عمومی است که خود این عامل باعث هدر دادن بخش عظیمی از منابع آب شرب و تصفیه شده کشورمان می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی، بازگردانی آب و استفاده مجدد از آب تصفیه شده، صرفه جویی در مصرف آب شرب، صرفه جویی در هزینه های مصرفی، امکان آبیاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پویش «آب رفته باز می گردد» در خوی اجرا می شود

پویش «آب رفته باز می گردد» در خوی اجرا می شود