مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:552021-10-23پزشكي

سازمان غذا و داروی آمریکا: واکسن فایزر تاثیر 90 درصدی در کودکان دارد


دولت بایدن روز چهارشنبه طرحی را برای واکسیناسیون سریع کودکان بین سنین 5 تا 11 سال پس از تأیید واکسن سازمان غذا و دارو و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای آن گروه سنی منتشر کرد.

- دولت بایدن روز چهارشنبه طرحی را برای واکسیناسیون سریع کودکان بین سنین 5 تا 11 سال پس از تأیید واکسن سازمان غذا و دارو و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری برای آن گروه سنی منتشر کرد.

پایگاه خبری اکسیوس از تایید اثرگذاری 90 درصدی واکسن فایزر بر روی کودکان 5 تا 11 ساله توسط سازمان غذا و داروی آمریکا و آغاز واکسیناسیون این گروه از ماه آیند خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، بر اساس نتایج یک پژوهش که دیروز جمعه توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) منتشر شد، شرکت داروسازی فایزر و بیونتک اعلام کرده اند که واکسن کووید-19 آنها بیش از 90 درصد در محافظت از کودکان رده سنی 5 تا 11 سال در برابر عفونت های ناشی از ویروس کرونا موثر است.

شرکت فایزر از چند ماه پیش به دنبال مجوز استفاده اضطراری برای واکسیناسیون کودکان به عنوان یکی از آخرین گروههای آمریکایی است که هنوز واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند.

در پژوهش انجام شده توسط فایزر دو هزار و 800 کودک این گروه سنی مورد بررسی قرار گرفتند و به یک گروه پلاسیبو (دارونما) و به گروه دیگر واکسن تزریق شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان غذا و داروی آمریکا: واکسن فایزر تاثیر 90 درصدی در کودکان دارد

سازمان غذا و داروی آمریکا: واکسن فایزر تاثیر 90 درصدی در کودکان دارد