مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:452021-10-23اقتصادي

بسیاری از خودروسازان جهان تعهدات معوق داشتند


یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه پاندمی کرونا موجب ایجاد تعهدات معوق در بسیاری از خودروسازان جهان شده است، این عامل را در تولید خودرو در ایران موثر دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از سایپا، فربد زاوه اظهار داشت: ایجاد تعهدات در شرکت های خودروسازی نشان دهنده ضعف سیستم بانکی است، چرا که این صنایع ارزشمند به دلیل مشکلات نقدینگی مجبور به ایجاد تعهد شده و می بایست با ایجاد تعهد از بروز مشکلات اقتصادی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد ایجاد تعهد برای شرکت های خودروساز، افزود: مقوله ایجاد تعهد موجب از بین رفتن سرمایه شرکت می شود، چه آنکه در برخی از موارد خودروسازان برای تعهدات خود و شرایط بغرنج و شکننده تولید و تحریم می بایست 2 الی 3 خودرو خود را به ازای تعهدات به مشتریان تحویل دهند.

زاوه گفت: شبکه بانکی در همه جای جهان حامی صنایع مهم است و معمولاً بانک ها تأمین کننده سرمایه های در گردش صنایع مادر هستند، اما متأسفانه شبکه بانکی ایران در تعریف مفاهیم مربوط به صنایع کشور، رویکرد درستی ندارد.

وی ادامه داد: سیستم بانکی به جای استفاده از مشوق ها و راهکارهای قانونی برای بهبود تولید، نگاه اشتباهی در اعطای تسهیلات به تولید کشور دارد؛ این نگرش موجب خسارت و صدمه اقتصادی زیادی شده است و باید هرچه زودتر نسبت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسیاری از خودروسازان جهان تعهدات معوق داشتند

بسیاری از خودروسازان جهان تعهدات معوق داشتند