مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:352021-10-23اقتصادي

خبری برای پر مصرف های تهرانی


طرح هوشمندسازی کنتورهای برق در تهران با عزم جدی تری در مرحله اجرا قرار گرفته و آنطور که سرپرست شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرده است پایش هوشمند مصرف برق مشترکان پرمصرف در پایتخت انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح فهام (طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) از سال 1389 با اخذ مجوز از شورای اقتصاد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان طرح ملی تعریف شد، در ابتدا مباحث اولیه برای 20 میلیون مشترک صورت گرفت تا کنتورهای برق آن ها هوشمند شود، اما با محدودیت منابع شورای اقتصاد و سازمان مدیریت اعلام کردند که این طرح در فاز نخست با تعویض یک میلیون کنتور و هوشمند شدن آن ها کار آغاز شود.

هرچند که اجرای این طرح مطابق برنامه پیش نرفت اما از سال گذشته عزم جدی برای پیشبرد اهداف این طرح ایجاد شده به طوری که پیش بینی شده است سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی شود.

هر سال بالغ بر یک میلیون مشترک جدید به مجموع مشترکان صنعت برق اضافه می شوند که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمام مشترکان جدید باید مجهز به کنتور هوشمند شوند و به همین میزان نیز سالیانه کنتورهای فرسوده به کنتورهای هوشمند تعویض می شوند.

آنطور که هادی مدقق مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر اعلام کرده طبق مصوبه قانون بودجه سال 13


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبری برای پر مصرف های تهرانی

خبری برای پر مصرف های تهرانی