مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 08:152021-10-23پزشكي

مشهد قطب پیوند اعضا در شرق کشور می شود


رییس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال آن هستیم که مشهد در تمامی موارد پیوندی به عنوان قطب شرق کشور تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر محسن علی اکبریان با اشاره به اینکه یکی از نکات شاخص بیمارستان منتصریه در بحث پیوند کبد است و نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این حوزه خوش درخشیده است، اظهار کرد: پیوند کبد از سال 1392 در مشهد آغاز شد و تاکنون 436 مورد پیوند کبد در بیمارستان منتصریه انجام شده که از این تعداد 25 مورد برای افراد زیر 18 سال و میزان بقای آنان بالای 80 درصد بوده است، کسانی که بدون انجام پیوند شانسی برای ادامه حیات نداشتند.

رییس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد با بیان اینکه در شرایط بحرانی کرونایی سال 1400 که سختی های زیادی را برای تمامی گروه ها از جمله فعالان در بحث پیوند اعضا ایجاد کرده بود، افزود: در این مدت پیوندهای متعددی انجام شد که تنها 46 مورد آن پیوند کبد بود.

وی یکی دیگر از اقدامات شاخص صورت گرفته در طول 7 ماهه سال 1400 را انجام پیوندهای زنده کبد اعلام کرد و خاطر نشان کرد: بیمارستان منتصریه مشهد در رتبه سوم مراکز پیوندی کشور پس از بیمارستان های ابن سینا شیراز و امام خمینی(ره) تهران قرار دارد، مراکز درمانی که بالای 20 سال سابقه دارند و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد قطب پیوند اعضا در شرق کشور می شود

مشهد قطب پیوند اعضا در شرق کشور می شود