مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 07:252021-10-23بين الملل

تغییرات اقلیمی موازنه قوا در جهان را تغییر می دهد


تمامی سرویس ها و آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده در گزارشی مشترک درباره تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی در جهان هشدار دادند.

- به نقل از اسپوتنیک، همه 18 سازمان اطلاعاتی آمریکا در گزارشی 27 صفحه ای، اولین هشدار مشترک خود را در مورد تهدیدهای ناشی از تغییرات اقلیمی برای ایالات متحده و امنیت جهانی صادر کردند.

آنچه به عنوان نکات کلیدی این گزارش ذکر شده این است که تغییرات اقلیمی با افزایش آثار فیزیکی مرتبط با آن و تنش های ژئوپلیتیکی در مورد چگونگی پاسخ به این چالش، خطرات را برای منافع امنیت ملی آمریکا تشدید خواهد کرد.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا همچنین بر این باورند که کشورهای در حال توسعه به دلیل ناتوانی در تامین مالی پادمان های ضروری در این زمینه، با شدیدترین پیامدهای تغییرات آب و هوایی مواجه خواهند شد که می تواند تقاضای اضافی برای منابع دیپلماتیک، اقتصادی، بشردوستانه و نظامی ایالات متحده ایجاد کند.

کشورهایی در خاورمیانه، جنوب آسیا، آفریقای مرکزی، آمریکای مرکزی و همچنین کشورهای جزیره ای (محصور در آب) در اقیانوس آرام به عنوان مناطقی در نظر گرفته می شوند که در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی بسیار آسیب پذیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی موازنه قوا در جهان را تغییر می دهد

تغییرات اقلیمی موازنه قوا در جهان را تغییر می دهد