مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 07:152021-10-23سياسي

«هفته وحدت» هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت است


در هفته وحدت میثاق ها مستحکم و پیمان ها استوارتر می شود و به برکت میلاد ختمی مرتبت (ص) چهره جهان دگرگون شده و شرک و نفاق به یکرنگی تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، ماه ربیع الاول آغاز شده است؛ ماهی که در آن حوادث تاریخی مهمی اتفاق افتاده است که از آن جمله، حادثه مهم و تاریخی لیله المبیت، هجرت حضرت محمد صلی الله علیه و آله از مکه به مدینه، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه السلام، ازدواج حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم با حضرت خدیجه علیها سلام و آغاز امامت امام مهدی(عج) از جمله حوادث فرخنده این ماه است.

  ولادت پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) از مهمترین رویدادهای این ماه است که بنابر روایات اهل سنت 12 ربیع الاول سالگرد نامگذاری کرده اند.

اینکه سال تولد پیامبر را عام الفیل می نامند، بدین جهت است که دو ماه و هفده روز پیش از تولد پیامبر صلی الله علیه و آله یعنی در نخستین روز محرم سال 570 میلادی، فیل سواران ابرهه به مکه هجوم آورده و قصد نابودی کعبه و مسجدالحرام را نمودند ولی با معجزه الهی سرکوب شدند.

روایت شده است که هنگام ولادت فرخنده حضرت محمد(ص) ایوان کسری شکاف برداشت و چند کنگره آن فرو ریخت و آتش آتشکده بزرگ فارس خاموش شد، دریاچه ساوه خشک شد، بت های مکه سرنگون شدند؛ نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هفته وحدت» هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت است

«هفته وحدت» هفته درس آموزی از کلاس معلم بشریت است