مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 07:002021-10-23بين الملل

تلاش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه


در تلاش برای رفع اختلافات پس از پیمان آکوس میان آمریکا، انگلیس و استرالیا، بایدن در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود همکاری های امنیتی در آفریقا، - در تلاش برای رفع اختلافات پس از پیمان آکوس میان آمریکا، انگلیس و استرالیا، بایدن با همتای فرانسوی خود درخصوص همکاری های امنیتی در آفریقا، اروپا و هند-اقیانوسیه گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه، قصد دارند در ماه جاری در رم در اجلاس سران گروه 20 به گفت وگوهای خود ادامه دهند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رییس جمهور آمریکا نیز در سفر خود به پاریس در ماه نوامبر با ماکرون دیدار خواهد کرد و بر تلاش ها برای ترمیم روابط بین آمریکا و فرانسه پس از لغو قرداد استرالیا با زیر دریایی فرانسه به نفع پیمان با واشنگتن و لندن تاکید کرد.

این سفرها در پی سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به پاریس در اوایل ماه جاری انجام می شود، جایی که وی گفت وگوهای بسیار مثبت و موثری با رهبران فرانسوی داشت.

کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا، در حاشیه کنفرانس گروه 7 با فرانک ریستر، همتای فرانسوی خود دیدار کرد و همچنین بر تعهد آمریکا برای تقویت روابط دوجانبه با فرانسه تاکید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه

تلاش بایدن برای بهبود روابط با فرانسه