مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 06:552021-10-23بين الملل

اوکراین 3 قایق نظامی تندرو از آمریکا تحویل می گیرد


هنوز یک هفته از سفر وزیر دفاع آمریکا به شماری از کشورهای حوزه دریای سیاه و رجزخوانی او علیه روسیه نگذشته که اوکراین از تحویل قریب الوقوع سه فروند قایق نظامی تندرو از دولت واشنگتن خبر داد.

- به نقل از اسپوتنیک، سفارت اوکراین در واشنگتن می گوید دولت آمریکا به زودی سه فروند قایق گشت دریایی را به کی یف تحویل خواهد داد.

قرار است ملوان های اوکراینی به مدت شش هفته از سوی آمریکا آموزش ببینند و قایق ها هم در ماه میلادی نوامبر تحویل کی یف می شود.

به گفته سفارت اوکراین در واشنگتن، تحویل این قایق ها نشانه سطح همکاری راهبردی دو کشور در عرصه نظامی است حال آنکه حاکی از تمرکز ویژه آنها بر افزایش توانمندی اوکراین در دریاهای سیاه و آزوف نیز هست.

اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین در آمریکا، مدعی شد که دولت کی یف با افزایش توانمندی های خود در دریا، زمین و هوا به سمت هم ترازی با استانداردهای ناتو پیش می رود.

اوکراین پیشتر در سپتامبر 2018 نیز دو فروند از این نوع قایق تندرو را از آمریکا تحویل گرفته بود.

تحویل سری جدید قایق های تندرو گارد ساحلی آمریکا به اوکراین در حالی است که لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در سفری که هفته پیش به اوکراین داشت، با مقامات ارتش این کشور درباره راه های تقویت همکاری در منطقه دریای سیاه گفتگو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین 3 قایق نظامی تندرو از آمریکا تحویل می گیرد

اوکراین 3 قایق نظامی تندرو از آمریکا تحویل می گیرد