مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 06:452021-10-23بين الملل

تایوان بهانه ای برای واشنگتن جهت اعمال فشار بر پکن است


معاون وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه ای ضمن محکوم کردن دخالت های آمریکا در تایوان، اعلام کرد که پایبندی واشنگتن به سیاست چین واحد ظاهری است و آمریکا در تلاش است تا دولت پکن را سرنگون کند.

- به نقل از یونهاپ، کره شمالی امروز شنبه از دخالت های آمریکا در امور تایوان که قلمرو چین محسوب می شود و موجب ایجاد تنش های نظامی با پکن شده است، انتقاد کرد.

پاک میونگ-هو معاون وزیر خارجه کره شمالی در همین رابطه اعلام کرد که آمریکا تلاش دارد تا هر دو دولت پکن و پیونگ یانگ را نیز سرنگون کند.

پاک در بیانیه ای در این رابطه ادامه داد: تنها در سال جاری، آمریکا در هر زمانی که فرصت را مناسب یافت، همه نوع کشتی جنگی را به بهانه آزادی ناوبری به تنگه تایوان اعزام کرد.

مدتی پیش، حتی یک کشتی جنگی یکی از متحدانش را برای تشدید تنش در تنگه تایوان بسیج کرد.

در ادامه بیانیه فوق آمده است: این یک مصداق واقعی است که نشان می دهد آمریکا از تایوان به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن چین و یک پایگاه برای غلبه بر این کشور در مواقع اضطراری استفاده می کند، هرچند که در ظاهر سیاست چین واحد را حفظ می کند.

اظهارات فوق در پی آن بیان شده است که پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری در مقر ناتو بر تعهد واشنگتن به سیاست چین واحد تاکید کرد اما در عین حال افزود که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایوان بهانه ای برای واشنگتن جهت اعمال فشار بر پکن است

تایوان بهانه ای برای واشنگتن جهت اعمال فشار بر پکن است