مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 06:452021-10-23بين الملل

نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره نحوه خروج از افغانستان تحقیق می کنند


سطح نارضایتی از نحوه مدیریت بایدن در پیشبرد عملیات خروج از افغانستان به حدی بالا است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا به فکر تحقیق درباره این موضوع افتاده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که شماری از نهادهای اطلاعاتی آمریکا در حال تحقیق پیرامون عملکرد دولت جو بایدن رییس جمهور دموکرات آمریکا، درباره نحوه خروج نظامیان این کشور از افغانستان هستند.

گفته می شود که این بررسی ها به طور جداگانه از سوی دفاتر بازرسی کل آمریکا در وزارت دفاع، امنیت میهن، وزارت خدمات درمانی و رفاهی، وزارت خارجه و همچنین آژانس توسعه بین الملل آمریکا انجام می شود.

هدف از این اقدام، قضاوت صحیح درباره درستی عملکرد دولت بایدن در آخرین روزهای حضور نظامی آمریکا در افغانستان از جمله خروج پرسنل نظامی و دیپلماتیک، خروج پناهجویان افغان و تعطیلی سفارت آمریکا در کابل عنوان می شود.

هرج و مرج رایج در فرودگاه کابل به نماد خروج آمریکا از افغانستان تبدیل شده و خوشبینی بسیاری از متحدان این کشور را نسبت به ادعای تعهدپذیری واشنگتن زیر سوال برده است.

حتی در روزهای بعد از تکمیل فرایند خروج، بسیاری در آمریکا خواهان کناره گیری وزرای دفاع و خارجه این کشور به دلیل قرار دادن آمریکا در موضع ضعف شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره نحوه خروج از افغانستان تحقیق می کنند

نهادهای اطلاعاتی آمریکا درباره نحوه خروج از افغانستان تحقیق می کنند