مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 05:352021-10-23پزشكي

پژوهشگران بوشهری با «بنه» دوغ ضد دیابت ساختند


متخصص تغذیه و استاد راهنمای پژوهش دوغ حاوی صمغ پسته کوهی یا بنه گفت: نتایج این پژوهش نشان داده که غنی سازی نوشیدنی هایی مانند دوغ بی نمک با محلول رزین یا صمغ بنه (پسته کوهی) باعث کاهش میزان کلسترول، - ایسنا/بوشهر متخصص تغذیه و استاد راهنمای پژوهش دوغ حاوی صمغ پسته کوهی یا بنه گفت: نتایج این پژوهش نشان داده که غنی سازی نوشیدنی هایی مانند دوغ بی نمک با محلول رزین یا صمغ بنه (پسته کوهی) باعث کاهش میزان کلسترول، گلوکز، LDL کلسترول در افراد دیابتی نوع 2 می شود.

ایسنا بوشهر به نقل از ایسنا پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نوعی دوغ حاوی صمغ پسته کوهی یا بنه برای بیماران مبتلا به دیابت تهیه کردند و مشخص شد که این نوشیدنی می تواند در بهبود شاخص های قند و چربی این بیماران موثر باشد.

هدف مطالعه افزودن صمغ پسته کوهی به دوغ و تاثیر آن بر چربی و قند خون علیرضا رهبر متخصص تغذیه و استاد راهنمای پژوهش حاضر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ای پژوهش، پایان نامه ای مربوط به خانم الهام زارع دانشجوی رشته پزشکی است، و مساله از اینجا شروع شد که شیوع دیابت در جهان به سرعت در حال افزایش است.

و همانطور که می دانیم دیابت ملیتوس باعث افزایش ابتلا به بیماری های دیگر مانند بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، چشمی می شود و هزینه های مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهشگران بوشهری با «بنه» دوغ ضد دیابت ساختند

پژوهشگران بوشهری با «بنه» دوغ ضد دیابت ساختند