مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 05:202021-10-23اجتماعي

ورود پرندگان مهاجر به خراسان جنوبی و معضل تلف شدن های گله ای


رییس شبکه دامپزشکی سربیشه اظهار کرد: با سرد شدن هوا و ورود پرندگان مهاجر به مناطق گرمتر، احتمال شیوع و انتقال بیماری های طیور در کشور افزایش می یابد.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس شبکه دامپزشکی سربیشه اظهار کرد: با سرد شدن هوا و ورود پرندگان مهاجر به مناطق گرمتر، احتمال شیوع و انتقال بیماری های طیور در کشور افزایش می یابد.

هادی کاووسی، شب گذشته 30 مهر به رسانه های گروهی گفت: پرندگان مهاجر عامل اصلی انتقال بیماری به طیور بومی و صنعتی هستند و این شبکه برای کنترل کانون های احتمالی آلودگی و به منظور به حداقل رساندن انتقال ویروس به سایر پرندگان، رصد و پایش تالاب ها و آبگیرها را با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان را در این فصل تشدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی، یکی از مهم ترین بیماری های منتقله از پرندگان مهاجر را بیماری آنفلوآنزای فوق حاد طیور بر شمرد و افزود: پرندگان وحشی و خصوصا پرندگان کنار آبزی در صورت شیوع این بیماری معمولا بدون بروز علائم بالینی ناگهان تلف شده و یا اینکه به عنوان ناقل بیماری به سایر طیور بومی و صنعتی عمل می کنند.

رییس شبکه دامپزشکی سربیشه ادامه داد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد از جمله بیماری های مشترک بین انسان و دام به شمار می رود و درصورت ابتلای طیور صنعتی، تلفات بالا و حتی تا 100 درصد گله را در پی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود پرندگان مهاجر به خراسان جنوبی و معضل تلف شدن های گله ای

ورود پرندگان مهاجر به خراسان جنوبی و معضل تلف شدن های گله ای