مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 04:002021-10-23اقتصادي

اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت های هواشناسی هنوز ناشناخته است


مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت های هواشناسی هنوز ناشناخته است که شرط شناخت همه جانبه، - ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت های هواشناسی هنوز ناشناخته است که شرط شناخت همه جانبه، توسعه ایستگاه های هواشناسی است.

حیدری در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال زراعی 1400-1399 سیستان و بلوچستان کم بارش ترین استان کشور بوده و اختلاف میزان بارش آن با دومین استان یعنی همزگان که حدود 51 میلی متر بوده، 46 درصد است.

علاوه بر تأمین آب از طریق بارش، سیستان و بلوچستان ظرفیت استحصال آب از رطوبت بالای هوا در نواز 300 کیلومتری سواحل را نیز دارد.

موضوعی که می تواند تنش آبی در پهنه قابل توجهی از جنوب استان را برطرف کند.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: برخلاف سواحل در شمال استان ظرفیت استحصال آب از بارش و رطوبت هوا بسیار پایین است برای نمونه میانگین بارش سالانه زابل در شمال استان کمتر از 50 میلی متر است و میانگین رطوبت نسبی هوا نیز شرایط مطلوبی ندارد.

حیدری ادامه داد: در میرجاوه که یکی از شهرستان های شمال استان است، میانگین رطوبت نسبی سالانه هوا حدود 20 درصد است که گویای شرایط خشک و کم باران این منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت های هواشناسی هنوز ناشناخته است

اقلیم سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود زیرساخت های هواشناسی هنوز ناشناخته است