موضوعات داغ: - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - حقوق بازنشستگان - عضو هيات مديره پرسپوليس - هيات مديره پرسپوليس - تركيب استقلال - هفته بيست و چهارم ليگ برتر - ليگ برتر فوتبال - هواشناسي گلستان - دكتر سيد محمد پورحسيني - تقابل - خداحافظي قاسم حدادي فر - فرنگي كاران ايران - رييس اتحاديه كفاشان تبريز - مهدي فيضي صفت - السامرايي - حيدرآباد - زنان و دفاع مقدس - كاهش ترافيك - يگان حفاظت از ميراث فرهنگي - عبدالعزيز بن تركي الفيصل

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 آبان 1400 ساعت 04:002021-10-23اقتصادي

اختلاف متراژ ملک با سند را باید چگونه تعیین تکلیف کرد؟


پیش‎خرید ملک، از جمله معاملات متداولی است که بین مردم اتفاق می افتد، اما چون در این حالت ملک ساخته نشده، ممکن است پس از تحویل ملک، خریدار متوجه شود متراژ، - اگر اختلاف متراژ در قرارداد با صورت‎مجلس تفکیکی تا 5 درصد باشد، هیچ کدام از طرفین قرارداد حق فسخ ندارند.

اما اگر اختلاف بیش از 5 درصد باشد فقط پیش خریدار حق فسخ پیدا می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک پیش‎خرید ملک، از جمله معاملات متداولی است که بین مردم اتفاق می افتد، اما چون در این حالت ملک ساخته نشده، ممکن است پس از تحویل ملک، خریدار متوجه شود متراژ، با آنچه که در قرارداد ذکر شده است، تفاوت دارد.

در این حالت قانون برای حمایت از حقوق خریدار مواردی را پیش‎بینی کرده است.

بر اساس قانون پیش‎فروش و پیش‎خرید ساختمان، اگر اختلاف متراژ در قرارداد با صورت‎مجلس تفکیکی تا 5 درصد باشد، هیچ کدام از طرفین قرارداد حق فسخ ندارند.

اما اگر اختلاف بیش از 5 درصد باشد فقط پیش خریدار حق فسخ پیدا می کند.

در صورت اختلاف متراژ بیش از 5 درصد، تفاوتی ندارد که مساحت واقعی ملک کمتر از قرارداد یا بیشتر از آن باشد و همانطور که اشاره شد پیش‎خریدار حق فسخ خواهد داشت.

در حالتی که اختلاف ملک کمتر از چیزی باشد که در مورد آن توافق شده است، پیش‎فروشنده باید قیمت ملک را به روز حساب کرده و مبلغ را به پیش&lrm


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف متراژ ملک با سند را باید چگونه تعیین تکلیف کرد؟

اختلاف متراژ ملک با سند را باید چگونه تعیین تکلیف کرد؟