مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 22:352021-10-22اقتصادي

از انتزاع تا الحاق؛ تنوری که دوباره داغ شد/ «خلیج فارس» پهنه ای متعلق به همه ایران


اتصال استان فارس به خلیج فارس طرحی است که به جداسازی بخش هایی از شهرستان پارسیان در استان هرمزگان و الحاق آن به شهرستان لامرد در استان فارس اشاره دارد که در اواخر دولت دهم به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، اتصال استان فارس به خلیج فارس طرحی است که به جداسازی بخش هایی از شهرستان پارسیان در و چند ناحیه ساحلی است که بدین ترتیب این طرح باعث همجواری استان فارس با 6 کیلومتر از ساحل خلیج فارس و عدم همجواری استان هرمزگان با استان بوشهر و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی خواهد شد.

9 مهر 1392 بود که صادق عابدین استاندار فارس، خبر از پیوستن روستاهای یاد شده به استان فارس داد که منجر به بروز اعتراضاتی در استان هرمزگان شد.

عصر و شب 16 مهر دست کم 5 هزار نفر از مردم شهر بندرعباس در مقابل استانداری هرمزگان تجمع کردند.

صبح روز بعد، مقامات هرمزگان از توقف این الحاق خبر دادند و دولت حسن روحانی، محمد احمدی را به جای عابدین به استانداری فارس منصوب کرد.

محمدعلی افشانی استاندار بعدی فارس، چند ماه بعد خبر داد این استان به زودی به خلیج فارس متصل خواهد شد و در واقع دعواها از سر گرفته شد.

بانیان و موافقین این طرح، تأمین امنیت بیشتر دریاهای جنوب، تسریع در توسعه مناطق ساحلی جنوب، بالفعل کردن ظرفیت تجاری این نوار از کشور، با مسمی شدن نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از انتزاع تا الحاق؛ تنوری که دوباره داغ شد/ «خلیج فارس» پهنه ای متعلق به همه ایران

از انتزاع تا الحاق؛ تنوری که دوباره داغ شد/ «خلیج فارس» پهنه ای متعلق به همه ایران