مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 22:052021-10-22اقتصادي

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از نیازهای ضروری استان اردبیل است


به دلیل اینکه استان اردبیل و به تبع آن منطقه مغان از ظرفیت های خوب کشاورزی برخوردار است توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از نیازهای ضروری این استان شمار می رود.

- ایسنا/اردبیل وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل اینکه استان اردبیل و به تبع آن منطقه مغان از ظرفیت های خوب کشاورزی برخوردار است توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از نیازهای ضروری این استان شمار می رود.

سیدجواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه 30 مهر در نشست شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل و دشت مغان در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری دارای ضعف اساسی است و باید زنجیره ارزش در این استان بویژه پارس آباد مغان احیا شود.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور در مغان در زمینه برق و گاز مشکل دارد و 200 میلیارد تومان برای حل مشکل آن تخصیص یافته است.

وی اظهارکرد: 10 هزار نفر در این مجتمع اشتغال خواهند یافت و 200 هزار تن بر تولید محصولات منطقه افزوده خواهد شد.

ساداتی نژاد بیان کرد بانک کشاورزی 2 هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده است و برای تکمیل استخرهای معیشتی نیمه تمام استان اردبیل نیز 200 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

زیر جهاد کشاورزی ادامه داد: همچنین با اجرای طرح پایاب سد خداآفرین در مغان یک میلیون تن افزایش محصولات کشاورزی در کشور افزایش خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از نیازهای ضروری استان اردبیل است

توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی از نیازهای ضروری استان اردبیل است