مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 15:252021-10-22بين الملل

کوزوو دو دیپلمات روس را اخراج کرد


رییس جمهور کوزوو با انتشار پیامی ضمن مخالفت جدی با آنچه به زعم وی نفوذ مخرب مسکو در کوزوو اعلام شده است، از اخراج دو دیپلمات روسی به عنوان عناصر نامطلوب خبر داد.

- به نقل از آسوشیتدپرس، ویوسا عثمانی رییس جمهور جمهوری خودخوانده کوزوو امروز جمعه اعلام کرد که دستور اخراج دو دیپلمات روسی را به اتهام به خطر انداختن امنیت ملی و نظم قانون اساسی صادر کرده است.

وی در همین رابطه در بیانیه ای گفت که از وزارت خارجه کشورش خواسته است که دو مقام از دفتر ارتباط فدراسیون روسیه در کوزوو را عنصر نامطلوب اعلام کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین رابطه در خبری اعلام کرد که عثمانی در پیامی که در این باره منتشر کرده، آورده است: ساختارهای کوزوو در مبارزه با نفوذ مخرب فدراسیون روسیه و اقمار آن در منطقه که برای نابودی دستاوردهای ما و ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا تلاش می کنند، مصمم هستند.

بنابراین، ما به همکاری نزدیک با متحدان آمریکایی و اروپایی خود ادامه خواهیم داد تا کوزوو و منطقه ما قربانی جاه طلبی های بی ثبات کننده روسیه نشوند.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که نسبت به تنش در شمال کوزوو نگران است و خواستار اعمال فشار بر دولت پریشتینا برای خروج نیروهای امنیتی از منطقه و جلوگیری از تبدیل وضعیت به درگیری آشکار، شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوزوو دو دیپلمات روس را اخراج کرد

کوزوو دو دیپلمات روس را اخراج کرد