مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 11:302021-10-22اقتصادي

بیشتر مقررات و بخشنامه های صادراتی، دست و پاگیرند


قوانین محدودکننده، دست و پاگیر و خلق الساعه ای بر رویه ی صادرات کشور حکمرانی می کند که این رویه را با ایستایی های مختلف مواجه کرده و انگیزه را از صادرکنندگان می گیرد.

- به نقل از صداوسیما، مهرداد جمال ارونقی افزود: این موضوع در روز صادرات مورد تأکید ریاست جمهوری هم قرار گرفته و دستورات لازم در این خصوص از سوی ایشان صادر شد.

ارونقی ادامه داد: در خصوص صادرات، معمولاً روزانه یک بخشنامه صادر و به گمرک ابلاغ می شود که بیشتر این بخشنامه ها محدودکننده یا ممنوع کننده صادرات هستند و صادرکننده را در برنامه ریزی برای صادرات با مشکل مواجه نموده و باعث می شود صادرکنندگان نتوانند در موعد مقرر کالاهای صادراتی خود را به خریدار تحویل دهند و مشتری های خارجی خود را به مرور زمان از دست بدهند.

معاون فنی گمرک تصریح کرد: مقرراتی که طی سالیان گذشته به گمرک ابلاغ گردید باعث شد بیشتر اظهارنامه های صادراتی در مسیر قرمز قرار گرفته و مشمول کنترل های فیزیکی مضاعف شد که در هر حال ایستایی هایی را در امر صادرات به وجود آورد.

ارونقی گفت: در زمینه صادرات محصولات کشاورزی، به دلیل سریع الفساد بودن کالا، تسهیلاتی از سوی گمرک اعطا شد که نتیجه این تسهیلات، به خوبی در آمار صادرات ماهیانه مشخص و گویا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر مقررات و بخشنامه های صادراتی، دست و پاگیرند

بیشتر مقررات و بخشنامه های صادراتی، دست و پاگیرند