مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 09:402021-10-22اجتماعي

مدیریت بحران آب با کمک تمدن های باستانی


محققان و باستان شناسان در حال بررسی نحوه مدیریت آب تمدن های باستانی در مناطق کمیاب هستند زیرا این اکتشافات می تواند الهام بخش روش های فنی فعلی برای مقابله با خشکسالی های بدتر ناشی از تغییرات آب وهوایی باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی محققان و باستان شناسان در حال بررسی نحوه مدیریت آب تمدن های باستانی در مناطق کمیاب هستند زیرا این اکتشافات می تواند الهام بخش روش های فنی فعلی برای مقابله با خشکسالی های بدتر ناشی از تغییرات آب وهوایی باشد.

به نقل از ویفروم، فرهنگ های باستانی سیستم های پیچیده مدیریت آب ازجمله سدها، سیستم های آبریز، مخازن زیرزمینی و قنات ها را ساختند.

این سیستم ها با هدف به حداکثر رساندن مقدار آب باران جمع آوری شده و ذخیره شده در ماه های مرطوب زمستان و به حداقل رساندن مقدار از دست رفته آب در اثر تبخیر در ماه های خشک تابستان طراحی شده اند.

امسال شاهد یکی از گرم ترین و خشک ترین تابستان ها برای بسیاری از نقاط جهان از جمله کانادا و جنوب غربی آمریکا بودیم و خشکسالی های ناشی از آن بر عرضه غذا تاثیر منفی گذاشت و قیمت گوشت را سه برابر سریع تر از تورم افزایش داد.

با وجود شدت این خشکسالی ها، ممکن است بدترین شرایط در راه باشند و انتظار می رود حوادث شدید آب وهوایی در دشت ها به طور فزاینده ای شدید و مکرر شود و یکی از راهکارها استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بحران آب با کمک تمدن های باستانی

مدیریت بحران آب با کمک تمدن های باستانی