مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 09:402021-10-22اجتماعي

هشدار تعطیلی تبریز به علت آلودگی هوا


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به استفاده نیروگاه تبریز از مازوت از احتمال تعطیلی ادارات تبریز به علت آلودگی شدید هوا خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، نیروگاه حرارتی تبریز به گفته مسئولان از چند هفته قبل از سوخت مازوت استفاده می کند که موجب آلودگی هوای تبریز و شهرهای اطراف از جمله سردرود و خسروشاه شده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نسبت به وضعیت آلاینده بودن این نیروگاه هشدار داد و گفت: تبریز کانون جمعیتی استان است و حدود 50درصد از جمعیت آذربایجان شرقی در تبریز و مناطق همجوار ساکن هستند و به همین دلیل سلامت هوای این شهر اهمیت زیادی دارد.

جواد رحمتی گفت: حدود 300مگاوات برق در نیروگاه تبریز تولید می شود، اما برای این مقدار کم از تولید برق نباید جان و زندگی و معیشت و کشاورزی ساکنان تبریز را در معرض خطر قرار داد.

وی افزود: استفاده از مازوت و تمکین از نصب فیلترها در نیروگاه تبریز سال هاست در تبریز مطرح شده، اما تا امروز اقدامی در خور شان مردم تبریز برای حفظ سلامت آن ها انجام نشده است.

وی ادامه داد: تبریز از نظر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر دود ناشی از مازوت نیروگاه، هر سال روزهای آلوده ای داشته است و امسال به دلیل کاهش بارندگی ها این آلودگی ها افزایش خواهد یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار تعطیلی تبریز به علت آلودگی هوا

هشدار تعطیلی تبریز به علت آلودگی هوا