مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 09:002021-10-22بين الملل

راهی برای ثبات


براساس برنامه­ ریزی های صورت گرفته، قرار است که دومین نشست وزاری امور خارجه همسایگان افغانستان به میزبانی کشورمان با شرکت وزرای امور خارجه و مقامات ارشد از کشورهای چین، - براساس برنامه­ ریزی های صورت گرفته، قرار است که دومین نشست وزاری امور خارجه همسایگان افغانستان به میزبانی کشورمان با شرکت وزرای امور خارجه و مقامات ارشد از کشورهای چین، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و روسیه، روز چهارشنبه پنجم آبان ماه سال جاری در تهران به صورت حضوری برگزار شود.

این نشست که در پی دور نخست مذاکرات وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان شکل خواهد گرفت، بدون شک نقطه عطفی در تحولات آینده سیاسی افغانستان به حساب خواهد آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن اوجی، کارشناس روابط بین­ الملل در یادداشتی با این مقدمه می افزاید: دور اول نشست مذکور که به میزبانی پاکستان در تاریخ هفدهم شهریور ماه سال جاری به صورت مجازی برگزار گردید، بر حمایت قاطع از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان و عدم دخالت مجازی ار امور داخلی این کشور و همچنین بر ضرورت تشکیل دولتی فراگیر با شرکت همه گروه­ های افغانستانی تأکید شد.

در این نشست، تعهد همسایگان برای دستیابی به اهداف مشترک صلح، امنیت و رفاه دراز مدت نیز اعلام گردید و همزمان وزرای امور خارجه با اجماع تأکید دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی برای ثبات

راهی برای ثبات