مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 06:452021-10-22اقتصادي

افزایش تولید گندم در آذربایجان شرقی با استفاده از بذور مرغوب


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از افزایش تولید گندم در آذربایجان شرقی با استفاده از بذور مرغوب و اصلاح شده خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: بذور اصلاح شده برای افزایش میزان تولید و تطابق با شرایط محیطی توسط محققان با اصلاح ژنتیک و مطالعه روی ارقام محلی و تلاقی آنها با هم و تحمیل سایر عوامل آزمایشگاهی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه استفاده از بذور اصلاح شده باتوجه به شرایط اقلیمی خشک ونیمه خشک کشور اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد افزود: استفاده از این نوع بذور عملکرد در واحد سطح را نسبت به ارقام محلی 2 تا 3 برابر افزایش داده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: در حال حاضر نیاز بذری گندم دیم استان 75 هزار تن و در گندم آبی 15 هزار تن است که با همکاری و هماهنگی با شرکت های تولید کننده بذر استان 25 هزار تن بذر گندم اصلاح شده گواهی و هسته های بذری با کودهای بذرمال شده تهیه و آماده توزیع بین کشاورزان استان است.

مهندس فتحی با تاکید بر نقش ارقام اصلاح شده محصولات در افزایش تولید محصولات کشاورزی اضافه کرد: کشاورزان می توانند با مراجعه به مدیریت های جهاد کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی و تعاونی های روستایی برای تحویل بذر گندم اصلاح شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید گندم در آذربایجان شرقی با استفاده از بذور مرغوب

افزایش تولید گندم در آذربایجان شرقی با استفاده از بذور مرغوب