مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 06:252021-10-22سياسي

مصوبه اخیر کنکور موجب عسر و حرج مردم می شود


رییس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به رییس جمهور و رییس مجلس ، خواهان اصلاح مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، احمد توکلی رییس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت طی نامه ای به رییس جمهور و رییس مجلس در خصوص اصلاح مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، خواهان اصلاح این مصوبه شد.

در این نامه، آمده است: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ 15 تیر 1400 موضوع سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی مطرح شد و گرچه تنها 6 موضوع از 9 موضوع این طرح مورد بررسی و تصویب قرار گرفت، مقرر شد از سال 1402 همین طرح کامل نگشته اجرایی شود و با شتاب توجیه ناپذیری در تاریخ 15 تیر امسال به امضای ریاست جمهور پیشین رسانده شد.

با این مضامین: 1.

میزان تأثیر معدل سال آخر دوره متوسطه(پایه دوازدهم) که در حال حاضر 30 درصد و به شکل مثبت است به 60 درصد و به شکل قطعی (تأثیر منفی و مثبت) تبدیل شود.

2.

در سوابق تحصیلی دروس عمومی و تخصصی سال آخر متوسطه و در کنکور سراسری فقط دروس اختصاصی سه سال متوسطه دوم، مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد یا به عبارتی دروس عمومی (زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، زبان خارجه و دین و زندگی) از آزمون سراسری حذف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه اخیر کنکور موجب عسر و حرج مردم می شود

مصوبه اخیر کنکور موجب عسر و حرج مردم می شود