مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 04:452021-10-22سياسي

تشکیل شورای معادن استان ها/ نقش اساسی معادن در رشد اقتصادی کشور


نائب رییس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل شورای معادن استان ها خبر داد.

- نائب رییس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد: تشکیل شورای معادن استان ها/ نقش اساسی معادن در رشد اقتصادی کشور ایسنا/لرستان نائب رییس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل شورای معادن استان ها خبر داد.

دکتر محمد خدابخشی در خصوص توسعه زیرساخت معادن در توسعه متوازن کشور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه در سال های اخیر به رغم هدفگذاری هایی در برنامه توسعه کشور انجام دادیم رشد هشت درصد اقتصادی به منظور کاهش فاصله اقتصاد کشور با کشورهای رقیب نظیر ترکیه و عربستان، این رشد منفی شده است.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقاتی که انجام شده بین بخش های مختلف اقتصادی کشور، آنگونه که در برنامه توسعه، اقتصاد به نه بخش تقسیم شده، به این نتیجه رسیدیم که بخش معدن این پتانسیل را دارد که به تنهایی سبب رشد مثبت در مساله اقتصاد شود، افزود: میانگین کشوری نسبت شاغلان معادن در حال بهره برداری به کل جمعیت، به ازای هر 100 هزار نفر بیش از 121 نفر است.

نائب رییس اول کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اشتغال مستقیم در معادن خراسان جنوبی بیش از 934 نفر، در کرمان 841، یزد 1059 نفر اعلام شده است که در اشتغال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل شورای معادن استان ها/ نقش اساسی معادن در رشد اقتصادی کشور

تشکیل شورای معادن استان ها/ نقش اساسی معادن در رشد اقتصادی کشور