مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 مهر 1400 ساعت 03:502021-10-22سياسي

توصیه آیت الله کوهستانی برای خوشحالی دو ملک شب اول قبر


مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی برای خوشحالی دو ملک داخل قبر به طلبه های خود توصیه ای فرمودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جی پلاس ، مرحوم آیت الله شیخ محمد کوهستانی در مورد مرگ و حال انسان در تشییع جنازه چنین می فرمود: دامادی انسان آن روزی است که انسان را پس از شست و شو و غسل آن هم با سدر و کافور و پوشاندن لباس سفید ( کفن) روی دست می گیرند و از هر طرف صدا می زنند لا اله الا الله اگر آن روز خدای بزرگ به من اجازه دهد سر از تابوت بیرون می آورم و خطاب به مردم می گویم: مردم قدر لا اله الا الله را بدانید، ولی حیف که خدا چنین اجازه ای را نمی دهد.

چون در آن مجلس ایشان بسیار از مردن و زندگی پس از مرگ تعریف کرده بود، فرزند ارجمندشان ـ حجت الاسلام اسماعیل کوهستانی ـ گفت: آقا جان! این گونه که شما از مرگ ستایش می کنید، پس مردم باید تقاضای مرگ نمایند و هر چه زودتر از این عالم به آن عالم رهسپار گردند.

آقا فرمود: در حدیث آمده است: الدنیا مَزرَعهُ الآخِرَه [1] دنیا کشتزار آخرت است هر چه در این عالم بیش تر باشیم، برای عالم پس از مرگ بیش تر کار می کنیم، از این رو تقاضای مرگ لازم نیست.

از جمله مطالبی که معظم له در آن شب فرمودند این بود که: یکی از مشکلات قبر سؤال دو ملک مقرب خدا یعنی نکیر و منکر از میّت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه آیت الله کوهستانی برای خوشحالی دو ملک شب اول قبر

توصیه آیت الله کوهستانی برای خوشحالی دو ملک شب اول قبر