مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 23:002021-10-21بين الملل

ترکیه سفرای 10 کشور را تهدید به اخراج کرد


رییس جمهور ترکیه سفرای ده کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه را به علت دخالت در امور داخلی این کشور و درخواست برای آزادی یک مخالف زندانی تهدید به اخراج کرد.

- به نقل از روسیا الیوم، رییس جمهور ترکیه سفیر آمریکا و سفرای 9 کشور دیگر را به اتهام دخالت در امور داخلی ترکیه تهدید به اخراج کرد.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان سفرای 10 کشور از جمله فرانسه، آلمان و آمریکا را که خواستار آزادی عثمان کاوالا تاجر ترکیه ای مخالف شده بودند، تهدید به اخراج کرد.

طبق اعلام رسانه های ترکیه، اردوغان گفت: به وزیر خارجه گفتم که ما نمی توانیم به خودمان اجازه دهیم پذیرای آنها در کشورمان باشیم.

اردوغان با بیان اینکه دستگاه قضایی ترکیه مستقل است، افزود: شما می خواهید به ترکیه درس دهید؟ گفتنی است که کشورهای کانادا، فرانسه، فنلاند، دانمارک، آلمان، هلند، نیوزیلند، نروژ، سوئد و ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای خواستار حل و فصل سریع و عادلانه پرونده عثمان کاوالا فعال و تاجر ترکیه ای را که 4 سال است به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام 2016 ترکیه بازداشت است، خواستار شده بودند.

در همین راستا، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز سه شنبه و در پی انتشار این بیانیه سفرای 10 کشور مذکور را احضار و اعلام کرد که درخواست از ترکیه برای آزادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه سفرای 10 کشور را تهدید به اخراج کرد

ترکیه سفرای 10 کشور را تهدید به اخراج کرد