مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 13:052021-10-21اقتصادي

بانک مرکزی تحولات اقتصاد کلان را تحلیل کرد


بانک مرکزی خلاصه ای از مجموعه تحولات اقتصاد کلان و اقدامات خود در راستای دستیابی به اهداف و ماموریت های بانک مرکزی در شهریورماه 1400 را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی از مردادماه سال گذشته در راستای اجرای رویکرد جدید سیاستگذاری پولی و مدیریت انتظارات تورمی، ارائه اطلاعات درست و به هنگام از مجموعه تحولات اقتصاد کلان و اقدامات انجام شده را در دستور کار قرار داد.

این امر به منظور شکل گیری صحیح انتظارات در فعالان اقتصادی و ایجاد شرایط بهتر برای بانک مرکزی در جهت نیل به اهداف حفظ ارزش پول ملی (کنترل تورم) و مساعدت به رشد اقتصادی انجام پذیرفت.

طبق اعلام بانک مرکزی، خلاصه ای از مجموعه تحولات اقتصاد کلان و اقدامات بانک مرکزی در راستای دستیابی به اهداف و ماموریت های خود در شهریورماه 1400 به شرح زیر ارائه می شود.

در شهریورماه همچون ماه گذشته، گروه های مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها ، خوراکی ها و آشامیدنی ها و حمل و نقل به ترتیب با سهمی معادل 49.

8، 15.

1 و 11.

5 درصد بیشترین سهم را در تورم ماهانه داشته اند.

بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه های کالا و خدمت نیز نشان دهنده آن است که در شهریورماه سال جاری همچون ماه گذشته، گروه خدمت تورم بالاتری را نسبت به گروه کالا تجربه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی تحولات اقتصاد کلان را تحلیل کرد

بانک مرکزی تحولات اقتصاد کلان را تحلیل کرد