مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 11:552021-10-21دانش

سرنخ هایی در مورد نحوه شکل گیری نخستین کهکشان های جهان


گروهی از پژوهشگران انگلیسی و اسپانیایی، تصاویر جدیدی را با کمک تلسکوپ های قوی ثبت کرده اند که می توانند سرنخ هایی را در مورد نحوه شکل گیری نخستین کهکشان های جهان ارائه دهند.

- گروهی از پژوهشگران انگلیسی و اسپانیایی، تصاویر جدیدی را با کمک تلسکوپ های قوی ثبت کرده اند که می توانند سرنخ هایی را در مورد نحوه شکل گیری نخستین کهکشان های جهان ارائه دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از سایتک دیلی، تصاویر جدیدی که از فضا ثبت شده اند، سرنخ های مفصلی را در مورد نحوه شکل گیری نخستین ستارگان و کهکشان های جهان ارائه می دهند.

گروهی از ستاره شناسان دانشگاه ناتینگهام (University of Nottingham) انگلستان و مرکز اخترزیست شناسی اسپانیا (Spanish Astrobiology Center)، از داده های تلسکوپ فضایی هابل (Hubble Space Telescope) و تلسکوپ بزرگ جزایر قناری (Gran Telescopio Canarias) استفاده کرده اند تا موقعیت برخی از کوچکترین و کم نورترین کهکشان ها را مشخص کنند و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

یکی از جالب ترین سوالاتی که ستاره شناسان طی دهه ها تلاش کرده اند به آن پاسخ بدهند، نحوه و زمان شکل گیری نخستین کهکشان ها است.

در مورد نحوه شکل گیری، یک احتمال این است که شکل گیری نخستین ستارگان در کهکشان ها با سرعتی ثابت آغاز شد و به آرامی، سیستمی بزرگتر را ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنخ هایی در مورد نحوه شکل گیری نخستین کهکشان های جهان

سرنخ هایی در مورد نحوه شکل گیری نخستین کهکشان های جهان