مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 11:352021-10-21سياسي

تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار قرار گرفت


معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز در پانزدهمین اجلاس مجازی سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز مشهور به کریدور تراسیکا حضور پیدا کرد.

- به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا- آسیا- قفقاز، موسوم به تراسیکا به شکل مجازی و به میزبانی جمهوری بلغارستان با حضور جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای عضو در روز جاری پنجشنبه 29 مهر ماه گفت: نشست امروز متعاقب سلسله نشست های کارشناسی طی یک سال گذشته برگزار شد.

وی افزود: این نشست با رویکرد روان سازی و افزایش ترانزیت و ظرفیت سازی توسعه ترانزیت در کشورهای عضو، ارتقای کریدور تراسیکا به یک کریدور دیجیتال، همچنین استانداردسازی فرآیندهای مرزی و تسهیل عبور از مرزها، برگزار شد و اسناد و مدارک لازم به عنوان ملاک عمل همکاری کشورها به ویژه در بازه زمانی 4 سال آینده مبادله شد.

آدم نژاد درباره دستاوردهای این نشست اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین اجلاس سران کریدور ترانزیتی اروپا-آسیا-قفقاز (تراسیکا) به عنوان عضو هیئت حسابرسی دبیرخانه برای 3 سال آینده از سوی اعضا، انتخاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار قرار گرفت

تقویت کریدور ترانزیتی با اروپا و قفقاز در دستور کار قرار گرفت