مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 10:502021-10-21اقتصادي

پروژه بزرگ پتروشیمی در یزد ایجاد می شود


رییس مجمع نمایندگان استان یزد از تلاش برای راه اندازی یک پروژه بزرگ پتروشیمی در یزد خبر داد و گفت: مجوز این واحد دریافت شده است.

- ، محمدصالح جوکار، ظهر پنجشنبه در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان با اشاره به اینکه استان یزد پیشرو در قطب صنعت نساجی کشور است، اظهار کرد: پیشرفت این صنعت در استان یزد به گونه ای است که 90 درصد تولیدات روفرشی و 80 درصد پارچه های رومبلی و پرده ای در کشور مربوط به استان یزد است.

وی بیان کرد: تولید محصولات پارچه پیراهن، شال و روسری، سجاده، روتختی، پتو و محصولات متعدد دیگر از ویژگی های این صنعت در یزد است و در حال حاضر، یک هزار و 941 واحد فعال نساجی در استان داریم که بالغ بر 40 هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد گفت: این استان در زمینه واحدهای تولید الیاف و نخ های فیلامنت مصنوعی نیز از استان های شاخص است به طوری که در حال حاضر 30 واحد با ظرفیت بیش از 221 هزار و 860 تن تامین کننده نیاز واحدهای بافندگی استان و کشور بوده و متقاضی مواد اولیه پتروشیمی نساجی هستند.

وی افزود: علاوه بر واحدهای نساجی، 619 واحد شیمیایی مصرف کننده مواد پلیمری (پلی اتیلن، پلی استایرن، پلی اتیلن ترفتالات، پی دی سی) نیز فعال هستند که نیاز آنها به مواد اولیه در حدود 160 هزار تن در سال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه بزرگ پتروشیمی در یزد ایجاد می شود

پروژه بزرگ پتروشیمی در یزد ایجاد می شود