مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 09:152021-10-21بين الملل

اردن: تجاوزات اسراییل در مسجدالأقصی تهدیدی برای امنیت جهانی است


هیأت اردن در سازمان ملل متحد، جامعه جهانی را به تلاش برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی فراخواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت اردن در سازمان ملل متحد در بیانیه ای تأکید کرد که استمرار تجاوزات اسراییل در مسجدالأقصی تهدیدی برای امنیت و صلح جهان است.

هیأت مذکور در جلسه بحث آزاد سازمان ملل درباره غرب آسیا از جمله مسئله فلسطین، بر ضرورت اقدام شورای امنیت برای توقف تجاوزات اسراییل در قدس اشغالی تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات نیروهای اشغالگر، یورش های شهرک نشینان به مسجدالأقصی، کارشکنی در برابر انجام مأموریت های اداره اوقاف قدس و امور مسجدالأقصی و تلاش برای تحمیل واقعیت جدید، مواردی از نقض تعهدات اسراییل به عنوان رژیم اشغالگر است و شورای امنیت بایستی به مسئولیت خود برای توقف این تجاوزات و ملزم کردن این رژیم به احترام به قعطنامه های شورا در این خصوص از جمله قطعنامه شماره 478 مربوط به سال 1980 عمل کند .

به نوشته روزنامه رأی الیوم ، در این بیانیه همچنین تأکید شده است که مسجدالأقصی با مساحتی بالغ بر 144 هزار متر مربع به طور کامل مکانی برای عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس و امور مسجدالأقصی اردن تنها نهاد حقوقی است که اختیار اداره امور این حرم مقدس را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردن: تجاوزات اسراییل در مسجدالأقصی تهدیدی برای امنیت جهانی است

اردن: تجاوزات اسراییل در مسجدالأقصی تهدیدی برای امنیت جهانی است