مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 09:052021-10-21پزشكي

تزریق 76 میلیون دز واکسن در کشور/ 80 درصد جامعه هدف دز اول را دریافت کردند


وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون بالغ بر 76 میلیون دز واکسن کرونا به جامعه هدف در کشور تزریق شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازرا یک فاجعه انسانی در کشور توصیف کرد و ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس حدود 230 هزار شهید تقدیم شدند اما کرونا در طول یک سال و نیم، 123 هزار خانواده را داغدار کرد.

عین اللهی با بیان این که 67 میلیون نفر بالای 12 سال در کشور شرایط دریافت واکسن را دارند، خاطرنشان کرد: تاکنون 50 میلیون نفر واکسن کرونا را در دریافت کردند که با تزریق 4 میلیون نفر دیگر، میزان واکسیناسیون جمعیت واجد شرایط به 80 درصد می رسد.

وی افزود: واکسیناسیون راه پیشگیری از بیماری است اما کرونا را به طور کامل از بین نمی برد و تنها سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند، باید عادت کنیم که با این ویروس زندگی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که تاکنون 26 میلیون نفر دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: متأسفانه بسیاری از فوت شدگان ناشی از کرونا به دلیل شرکت در تجمعات و تردد بدون ماسک جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به این که واکسن به میزان لازم در کشور وجود دارد، تأکید کرد: در حال حاضر 120 میلیون دز واکسن کرونا وارد شده است که از این تعداد، 76 میلیون دز تزریق شده و میزان واردات در هفته آینده به 160 میلیون دز خواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تزریق 76 میلیون دز واکسن در کشور/ 80 درصد جامعه هدف دز اول را دریافت کردند

تزریق 76 میلیون دز واکسن در کشور/ 80 درصد جامعه هدف دز اول را دریافت کردند