مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 08:002021-10-21اقتصادي

عزم دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی/ نقش مهم صادرکنندگان در شرایط جنگ اقتصادی


رییس سازمان توسعه تجارت در پیامی به مناسبت روز ملی صادرات گفت: بدون شک دستیابی به جایگاه در شأن کالاها و خدمات ایرانی در دل بازارهای دنیا و در فرآیند تجارت جهانی در گرو تلاش های بی وقفه صادرکنندگان و فعالان تجاری در بحبوحه جنگ اقتصادی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان پاک رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران، به مناسبت بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات بر عزم دولت در توسعه صادرات غیرنفتی تاکید کرد و در پیامی اعلام کرد: جهانی شدن در پی انقلاب ارتباطات و ایده تقسیم کار جهانی تأثیرات عمیقی بر تجارت جهانی داشته به گونه ای که شرایط حضور بنگاه ها در بازارهای بین المللی نیز دستخوش دگرگونی شده است.

در این میان با توجه به پیچیده شدن جریان تولید کالا و خدمات در سایه سرمایه و تکنولوژی، عبور از صادرات تک محصولی و خام فروشی و حرکت به سمت ایجاد ارزش افزوده بیشتر به منظور حضور مثمر ثمر در فرآیند تولید جهانی ضروری می نماید.

 با این وصف، و در حالی که دنیا با پیامدهای همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم کرده و تجارت جهانی نیز با تاثیرپذیری از آن رکود قابل ملاحظه ای را تجربه میکند، غیورمردان و شیر زنان کشوری در استراتژیک ترین منطقه جهان، علیرغم تهدیدها و تحریم های بین المللی به فتح بازارهای جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی/ نقش مهم صادرکنندگان در شرایط جنگ اقتصادی

عزم دولت برای توسعه صادرات غیرنفتی/ نقش مهم صادرکنندگان در شرایط جنگ اقتصادی