مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 مهر 1400 ساعت 05:252021-10-21سياسي

توجه رسانه ها به مسئله آب منجر به تغییر رفتار شهروندان می شود


سبز شدن رسانه ها و ارزش گذاری درونی و بیرونی آنها نسبت به مسئله آب، در نهایت موجب تغییر رفتار و شکل گیری شهروندان آبی می شود.

- با بیان اینکه رسانه ها در عمومی شدن مسئله آب نقش کلیدی دارند، اظهار داشت: ایجاد و تقویت باورها، نگرش های آبی مردم در سه سطح فردی، نهادی و اجتماعی وابسته و متأثر از رسانه است.

وی با اشاره به اینکه سبز شدن رسانه ها و ارزش گذاری درونی و بیرونی آنها نسبت به مسئله آب، در نهایت موجب تغییر رفتار آبی و شکل گیری شهروندان آبی می شود، گفت: نگرش، دانش زیست محیطی و سواد آبی از پیشایندهای رفتار آبی است.

مدرس ارتباطات و کارشناس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه سواد آب به عنوان مفهومی مشتق شده از سواد محیط زیست است، خاطر نشان کرد: سواد آب را می توان آموزش و آگاهی استفاده کارآمد از منابع محدود آبی، تعریف کرد.

ایران پور با تأکید بر اینکه سواد آبی راهکاری برای توسعه پایدار است، افزود: حکمرانی خوب آب به مشارکت مردم نیاز دارد و سبز شدن رسانه ها وسیله ای برای افزایش مشارکت مردم است.

وی با بیان اینکه ارتقا نیافتن سواد آبی شهروندان سبب سبز شویی، گسترش شایعه ها و ایجاد بحران و اغتشاشات می شود، اضافه کرد: سبز شویی پدیده ای است که به رفتار دو گانه یک شرکت یعنی عملکرد ضعیف محیط زیستی و ارتباطات نمایشی مثبت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه رسانه ها به مسئله آب منجر به تغییر رفتار شهروندان می شود

توجه رسانه ها به مسئله آب منجر به تغییر رفتار شهروندان می شود